Obchodné podmienky

ČASŤ I.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE SPOTREBITEĽOV

 

Predávajúci:

Obchodné meno: BORN, s.r.o.

Sídlo:    Hôrka 255/1, 038 52  Podhradie                       

IČO:  36849570                          

Práva forma:         Spol. s r. o.               

Zapísaný: Obchodný register Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 19654/L                    

Zastúpený:  Ľuboš Koškár, konateľ

Emailová adresa:  info@fotovoltickaenergia.sk

Telefónne číslo:          0907 921 009

Poštová adresa:          Hôrka 255/1, 038 52  Podhradie

Prevádzka:                  Hôrka 255/1, 038 52  Podhradie

Webová stránka:        www.fotovoltickaenergia.sk  

Názov banky:             Prima banka

IBAN:                        SK76 5600 0000 0030 2597 9001

BIC (SWIFT):            KOMASK2X

(ďalej len „Predávajúci“) 

 

Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Žilinský  kraj

Odbor výkonu dozoru 

tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68; fax č. 041/763 21 39

 

Preambula

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky pre spotrebiteľov") stanovujú práva a povinnosti Predávajúceho a kupujúceho – spotrebiteľa (tiež ako „kupujúci“ alebo „zákazník"),vyplývajúce z kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

 

Článok I.

Všeobecné ustanovenia

1.1. Kupujúcim sa v zmysle tejto ČASTI I. Obchodných podmienok pre spotrebiteľov rozumie spotrebiteľ.

1.2. Spotrebiteľom je v zmysle týchto Obchodných podmienok pre spotrebiteľov podľa § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 o ochrane spotrebiteľa fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.

1.3. Pre uzatvorenie kúpnej zmluvy a následné plnenie práv a povinností, kupujúci ako spotrebiteľ v zmysle platných právnych predpisov poskytne tieto osobné údaje: meno, priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, mobilné telefónne číslo, e-mailový kontakt.

1.4. Obchodné podmienky pre spotrebiteľov sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade ak Predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky rozdielne od týchto Obchodných podmienok pre spotrebiteľov, bude sa ich zmluvný vzťah vykladať v zmysle písomne uzatvorenej kúpnej zmluvy.

Článok II.

Uzavretie kúpnej zmluvy

2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným potvrdením resp. akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho Predávajúcim vo forme vyplnenej a odoslanej objednávky s povinnosťou platby na internetovej stránke Predávajúceho (ďalej len "Objednávka").

2.2. Záväzné akceptovanie návrhu vykoná Predávajúci najneskôr v lehote do dvoch pracovných dní po odoslaní objednávky kupujúcim. Záväzné akceptovanie návrhu bude vykonané prostredníctvom zaslanej elektronickej pošty o akceptovaní objednávky na emailovú adresu kupujúceho, ktorú zadal pri vypĺňaní objednávky. Predávajúci akceptuje objednávku až po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim. Záväzné akceptovanie návrhu zaslané elektronickou poštou bude označené ako "Potvrdenie objednávky".

2.3. Elektronická pošta Predávajúceho, zaslaná na emailovú adresu kupujúceho po odoslaní jeho objednávky, označená ako „Oznámenie o prijatí objednávky“, „Prijatie objednávky“, „Návrh na zmenu objednávky“ a podobne nemá účinky záväzného akceptovania návrhu t.j. uzavretia kúpnej zmluvy, ale má len informatívny charakter prípadne je novým návrhom Predávajúceho o možnosti uplatnenia zľavy z kúpnej ceny, poskytnutia tovaru inej akosti, inej formy doručenia a podobne. V prípade ak Predávajúci pred uzavretím zmluvy t.j. pred zaslaním záväzného akceptovania návrhu zašle kupujúcemu návrh na zmenu objednávky, kúpna zmluva v zmysle tohto návrhu môže byť uzavretá len v prípade, ak kupujúci takto zmenený návrh akceptuje.

 

2.4. Záväzné akceptovanie návrhu resp. objednávky obsahuje informácie najmä o:špecifikácii tovaru ako predmetu kúpnej zmluvy, cene tovaru a/alebo iných služieb, dodacej lehote tovaru, mieste, kde má byť tovar dodaný, o cene, podmienkach, spôsobe a termíne doručenia tovaru a podobne.

 

Článok III.

Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Predávajúci je povinný najmä:

a) po uzatvorení zmluvy t.j. po záväznom akceptovaní objednávky dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

 

b) zabezpečiť, aby predmetný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,

c) doručiť kupujúcemu (v elektronickej alebo fyzickej podobe) všetky podklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad).

3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny zo strany kupujúceho za objednaný tovar.

3.3. Pri osobnom odbere tovaru má Predávajúci právo overiť totožnosť kupujúceho alebo osoby poverenej k odberu tovaru, prípadne predložením potvrdzujúceho emailu o akceptovaní objednávky a to za účelom jeho identifikácie t.j. či sa tovar skutočne odovzdáva osobe, ktorá uzavrela kúpnu zmluvu na diaľku.

 

Článok IV.

Práva a povinnosti kupujúceho

4.1. Kupujúci je povinný najmä:

a) uhradiť Predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu, vrátane nákladov na doručenie tovaru,

b) prevziať objednaný alebo zaplatený tovar,

c) potvrdiť prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.

4.2. Kupujúci má právo na doručenie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

Článok V.

Dodacie a platobné podmienky

5.1. Predávajúci ponúka tovar podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov, umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

5.2. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar, ktorý je predmetom uzavretej zmluvy, v lehote do 14 pracovných dní prostredníctvom prepravcu. V prípade nepredvídateľných okolností (vyššie moc) sa môže dodacia doba predĺžiť. O tom je Predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho mailom, alebo prostredníctvom SMS. Cena za doručenie jednej objednávky na dobierku je 4,- eur. Platba platobnou kartou u kuriéra nie je spoplatnená a je možná len pre doručenie do SR.

5.3. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke kupujúceho, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme do 7 pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v uzavretej kúpnej zmluve, vzniká Predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky a to v zmysle § 420 Občianskeho zákonníka. Po uplynutí 7 pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tovar prevziať, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe. V prípade, že si zákazník tovar neprevezme pri prvom doručení, napriek tomu že bol o mieste a čase vopred preukázateľne informovaný, a požaduje opätovné doručenie tovaru, je povinný uhradiť okrem nákladov na tovar a poštovné aj náklady opätovného doručenia tovaru a to platbou bankovým prevodom vopred.

5.4. V prípade, ak Predávajúci zabezpečí prepravu tovaru kupujúcemu na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim, a kupujúci bol o mieste a čase vopred preukázateľne informovaný, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať zápis o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť Predávajúcemu alebo prepravcovi písomné splnomocnenie. Tovar sa považuje za prevzatý v zmysle bodu 10.2. týchto Obchodných podmienok pre spotrebiteľov. 

5.5. Kupujúci je povinný, za prítomnosti prepravcu, skontrolovať tovar a jeho obal, bezprostredne pri jeho dodaní. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia poškodenia tovaru alebo jeho obalu pri jeho prevzatí kupujúcim je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí prepravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného Predávajúcemu môže Predávajúci po uzavretí škodovej udalosti s prepravcom poskytnúť zľavu na tovar, poškodenie opraviť a v prípade neodstrániteľných chýb tovaru dodať kupujúcemu nový tovar, prípadne postupovať iným zákonným spôsobom.

5.6. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru Predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok pre spotrebiteľov odstúpiť od kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu.

5.7. Kúpnu cenu môže kupujúci uhradiť spôsobom zvoleným v objednávke z nasledovných možností: Platba v hotovosti, Platba prevodom alebo vkladom na účet Predávajúceho, na dobierku.

5.8. Ak kupujúci neprevezme tovar podľa bodu 5.3. týchto Obchodných podmienok pre spotrebiteľov, Predávajúci je oprávnený od kupujúceho požadovať poplatok za uskladnenie vo výške0,50- eur za jeden deň uskladnenia, ak sa nedohodnú inak. Týmto nie je dotknuté právo Predávajúceho žiadať od kupujúceho náhradu škody spôsobenej mu omeškaním s prevzatím tovaru podľa bodu 5.3. týchto Obchodných podmienok pre spotrebiteľov.

 

Článok VI.

Kúpna cena

6.1. Kupujúci je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve, vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") formou bezhotovostného prevodu alebo vkladom na účet Predávajúceho, hotovostnej platby, dobierkou v mieste dodania tovaru, uvedený v záväznej akceptácii objednávky.

6.2. Ak kupujúci uhradí Predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom alebo vkladom na účet Predávajúceho, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho.

6.3. Kupujúci je povinný zaplatiť kúpnu cenu za objednaný tovar v lehote podľa uzavretej kúpnej zmluvy, najneskôr však pri dodaní tovaru.

6.4. Ak kupujúci zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu za tovar objednaný v zmysle uzavretej kúpnej zmluvy, kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

 

Článok VII.

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1. Vlastnícke právo objednaného tovaru, prechádza na kupujúceho jeho prevzatím na mieste dodania určenom v objednávke kupujúceho.

7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare, ktorý je predmetom uzavretej kúpnej zmluvy, prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od Predávajúceho resp. osobou ním poverenou.

 

Článok VIII.

Reklamačný poriadok (zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácie)

8.1. Predávajúci zodpovedá za chyby tovaru a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u Predávajúceho podľa tohto reklamačného poriadku. Informácie o servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú zverejnené na webovej stránke predávajúceho.

8.2. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahujú tieto Obchodné podmienky pre spotrebiteľov.

8.3. Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý je predmetom uzavretej zmluvy prostredníctvom elektronického obchodu na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

8.4. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie chyby po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu spolu so záručným listom alebo dokladom o kúpe.

8.5. Reklamácie vybavuje Predávajúci v pracovných dňoch a to osobne, telefonicky 08:00-16:00, alebo písomne. Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni Predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon") tak, že doručí tovar do prevádzky Predávajúceho na adresu Divadelná 17 v Martine, spolu s kópiou platného dokladu o zakúpení, a vyplní formulár na uplatnenie reklamácie a doručí ho Predávajúcemu. Podobu formulára určí Predávajúci a jeho vzor umiestni na svojej internetovej stránke. Reklamačný formulár je možné stiahnuť TU (kliknutím sa zobrazí reklamačný formulár). Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť Predávajúcemu začína dňom, kedy sú splnené všetky nasledujúce podmienky:

a) doručenie vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie,

b) doručenie reklamovaného tovaru,

c) doručenie dokladu o kúpe. 

Pokiaľ kupujúci zásielku doručuje poštou, Predávajúci odporúča zásielku s tovarom poistiť. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá. Predávajúci odporúča tovar vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Začiatok reklamačného konania je zároveň dňom uplatnenia reklamácie.

8.6. Kupujúci môže uplatniť reklamáciu v prevádzkarni Predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávaný tovar, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi Predávajúcemu na vybavenie. V prevádzkarni a u určenej osoby musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie.

8.7. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo forme emailovej správy alebo v inej písomnej podobe, v ktorej je povinný presne označiť chyby tovaru. Predávajúci je povinný poučiť kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

8.8. Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje, je Predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona (odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie) ihneď, v zložitejších prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. O ukončení reklamačného konania a výsledku reklamácie informuje Predávajúci kupujúceho formou dohodnutou medzi obidvoma zmluvnými stranami (napr. emailovou správou alebo doporučeným listom) a zároveň bude kupujúcemu spolu s tovarom doručený reklamačný protokol. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia (ďalej len "odborné posúdenie tovaru"). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže Predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením tovaru. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.

8.9. Ak kupujúci reklamáciu tovaru uplatnil po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za reklamovanú chybu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

8.10. Nárok na uplatnenie záruky u Predávajúceho kupujúcim nevzniká najmä:

a) nepredložením dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu a príslušenstva tovaru,

b) uplynutím záručnej doby tovaru,

c) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,

d)  používaním tovaru v podmienkach v rozpore s návodom na použitie tovaru,

e) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

f) neodborným zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,

g) bežným opotrebením tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.

8.11. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

a) odovzdaním opraveného tovaru,

b) výmenou tovaru,

c) vrátením kúpnej ceny tovaru,

d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,

e) písomnou výzvou na prevzatie Predávajúcim určeného plnenia,

f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

8.12. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie, Predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. 

8.13. Záručná doba je 24 mesiacov (pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba) a začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim.

8.14. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

8.15. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar. Kupujúci v takomto prípade obdrží doklad, na ktorom bude uvedený vymenený tovar.

8.16. Záručné opravy, ak vznikol nárok na uplatnenie záruky, sú bezplatné. 

8.17. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. 

8.18. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti. Predávajúci môže vybaviť reklamáciu týmto spôsobom len ak mu tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

8.19. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

8.20. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od zmluvy odstúpiť. To isté právo prislúcha kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. 

8.21. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. 

8.22. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na chyby a vady popísané kupujúcim v reklamačnom formulári na uplatnenie reklamácie. 

8.23. Ak Predávajúci vybaví reklamáciu odôvodneným zamietnutím reklamácie, a kupujúci sa domnieva, že chyba tovaru stále jestvuje a nebola odstránená, môže si kupujúci uplatniť svoje právo na odstránenie chyby tovaru prostredníctvom súdu. 

8.24. Výmena tovaru za iný v prípade, že kupujúcemu nevyhovuje veľkosť, tvar, typ a pod., nie je možná.

 

Článok IX.

Ochrana osobných údajov

9.1. Predávajúci prijal primerané technické, organizačné a personálne opatrenia zodpovedajúce spôsobu spracúvania osobných údajov, pričom zobral do úvahy najmä použiteľné technické prostriedky, dôvernosť a dôležitosť spracúvaných osobných údajov, ako aj rozsah možných rizík, ktoré sú spôsobilé narušiť bezpečnosť alebo funkčnosť jeho informačných systémov v zmysle zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a nariadenia GDPR podľa týchto pravidiel spracúvania.

Článok X.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

10.1. Kupujúci má právo odstúpiť od uzavretej kúpnej zmluvy v lehote 14 dní bez uvedenia dôvodu za podmienok upravených zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru").Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom" obchode. Používanie tovaru a jeho následné vrátenie. Predávajúcemu nie je možné posudzovať ako odskúšanie. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

10.2. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý:

a) keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar; alebo

b) keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný (ak sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene); alebo

c) keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba prevezme posledný diel alebo kus (ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov); alebo

d) keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba prevezme prvý dodaný tovar (ak sa tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia).

10.3. Odstúpenie od zmluvy môže kupujúci uplatniť u Predávajúceho v listinnej podobe prostredníctvom správne vyplneného a podpísaného formulára na odstúpenie od zmluvy

a) zaslaného poštou na adresu Predávajúceho alebo

b) preukázateľne odovzdaného Predávajúcemu.

Formulár na odstúpenie od zmluvy je možné stiahnuť tu (kliknutím sa Vám zobrazí formulár); po uzatvorení zmluvy Predávajúci zašlete vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu.

10.4. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak kupujúci zašle alebo odovzdá Predávajúcemu správne vyplnený a podpísaný vzorový formulár o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy. Správne vyplnený a podpísaný vzorový formulár o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy musí obsahovať údaje v ňom požadované, minimálne:

a) presnú špecifikáciu tovaru,

b) dátum objednania,

c) meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov,

d) adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov,

e) podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov.

10.5. Po odstúpení od zmluvy Predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré mu uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru kupujúcemu. Predávajúci nie je povinný vrátiť dodatočné náklady, ak si  kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka Predávajúci. Platby budú kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude Predávajúcemu doručený vyplnený vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, ak výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov. Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu Predávajúceho, alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

10.6. Kupujúci je povinný tovar spolu s príslušenstvom ako návod, záručný list alebo doklad o zaplatení zaslať späť na adresu Predávajúceho, alebo ho fyzicky doručiť na adresu Predávajúceho najneskôr do 14 dní odo dňa odovzdania správne vyplneného a podpísaného vzorového formulára na odstúpenie od zmluvy na pošte alebo osobne odovzdaného Predávajúcemu. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Ak tovar posiela kupujúci poštou, Predávajúci ho odporúča tovar poistiť. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu. Zásielky na dobierku Predávajúci nepreberá.

10.7. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci. 

10.8. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí Predávajúcemu tovar, ktorý je použitý a je poškodený alebo neúplný, Predávajúci má voči kupujúcemu nárok na náhradu škody vo výške hodnoty opravy tovaru a uvedenia tovaru do pôvodného stavu resp. Predávajúci má právo požadovať od kupujúceho náhradu škody. Pokiaľ kupujúci náhradu škody dobrovoľne neuhradí, Predávajúci je oprávnený podať voči kupujúcemu žalobu o náhradu takto vzniknutej škody na príslušný súd. 

10.9. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil. 

10.10. Ak kupujúci nesplní niektorú z jeho povinností uvedených v tomto Článku X., odstúpenie od kúpnej zmluvy nie je platné a účinné a Predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné zaplatené platby kupujúcemu; Predávajúci má v tomto prípade nárok na úhradu nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť kupujúcemu.

10.11. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša kupujúci.

10.12. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy predmetom ktorej je

a) predaj tovaru, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť       a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

d) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

e) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

f) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré Predávajúci nemôže ovplyvniť,

g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal Predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

h) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,

i) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

10.13. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade nemožnosti plnenia kúpnej zmluvy podľa § 575 a nasl. Občianskeho zákonníka. Ako nemožnosť plnenia je možno posúdiť prípady ako napr. vypredanie zásob výrobcu, nedostupnosť tovaru výrobcu, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal také závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci, alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od Predávajúceho spravodlivo požadovať, nie je schopný dodať tovar kupujúcemu v lehote alebo cene určenej týmito Obchodnými podmienkami pre spotrebiteľova pod. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutú v kúpnej zmluve v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy a to spôsobom akým kupujúci cenu uhradil, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj v prípade, ak kupujúci neprevzal tovar do 14 pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci povinný tento tovar prevziať.

 

Článok XI.

Alternatívne riešenie sporov

11.1. Kupujúci - spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Predávajúceho so žiadosťou o nápravu v prípade, že nebol spokojný so spôsobom, ktorým Predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Predávajúci na žiadosť o nápravu podľa predchádzajúcej vety odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Subjektmi alternatívneho riešenia sporov sú orgány a oprávnené právnické osoby v zmysle § 3 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, a to napr. Slovenská obchodná inšpekcia, pričom kupujúci - spotrebiteľ je oprávnený si vybrať subjekt alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov na ktorý sa obráti.

11.2. Kupujúci - spotrebiteľ pri podaní návrhu postupuje v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Alternatívnym riešením sporov možno urovnať spor medzi kupujúcim - spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúci zo spotrebiteľskej zmluvy resp. súvisiaci so spotrebiteľskou zmluvou. Hodnota sporu, ktorý sa urovnáva alternatívnym riešením sporov, musí presahovať sumu 20,- Eur. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať od kupujúceho - spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu; tento poplatok nesmie presiahnuť sumu päť eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže požadovať zaplatenie poplatku najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.

11.3. Kupujúci – spotrebiteľ je oprávnený použiť platformu riešenia sporov online (ďalej len ako "RSO") na riešenie svojich sporov, v jazyku, ktorý si zvolí. Kupujúci - spotrebiteľ môže na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu RSO, ktorá je dostupná na webovej stránke:http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Kupujúci - spotrebiteľ pri predkladaní podania platforme RSO vyplní elektronický formulár sťažnosti. Informácie, ktoré predloží, musia byť dostatočné na určenie príslušného subjektu alternatívneho riešenia sporov online. Kupujúci - spotrebiteľ môže priložiť dokumenty na podporu svojej sťažnosti.

 

Článok XII.

Záverečné ustanovenia

12.1. Ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.

12.2. Komunikácia medzi zmluvnými stranami bude prebiehať najmä vo forme e-mailových správ, resp. prostredníctvom listových zásielok.

12.3. Zmluvné vzťahy neupravené týmito Obchodnými podmienkami pre spotrebiteľov sa spravujú príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a ďalšími právnymi predpismi, ktorými sa spravuje vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom.

12.4. Ak kupujúci dá preukázateľný súhlas s týmito Obchodnými podmienkami pre spotrebiteľov a zašle záväznú objednávku, uzavretá kúpna zmluva sa riadi týmito Obchodnými podmienkami pre spotrebiteľov, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodli inak.





 

ČASŤ II.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY PRE OSOBY, KTORÉ NIE SÚ SPOTREBITEĽMI

 

Predávajúci:

Obchodné meno: BORN, s.r.o.

Sídlo:    Hôrka 255/1, 038 52  Podhradie                       

IČO:  36849570                          

Práva forma:         Spol. s r. o.               

Zapísaný: Obchodný register Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 19654/L                    

Zastúpený:  Ľuboš Koškár, konateľ

Emailová adresa:  info@fotovoltickaenergia.sk

Telefónne číslo:         0907 921 009

Poštová adresa:          Hôrka 255/1, 038 52  Podhradie

Prevádzka:                  Hôrka 255/1, 038 52  Podhradie 

Webová stránka:        www.fotovoltickaenergia.sk  

Názov banky:             Prima banka

IBAN:                        SK76 5600 0000 0030 2597 9001 

BIC (SWIFT):            KOMASK2X

(ďalej len „Predávajúci“) 

 

Preambula

 

Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej aj ako „Obchodné podmienky pre podnikateľov") stanovujú práva a povinnosti Predávajúceho a kupujúceho, ktorou je osoba, ktorá nie je spotrebiteľom (tiež ako „kupujúci podnikateľ"), vyplývajúce z kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

Článok I.

Všeobecné ustanovenia

 

1.1. Kupujúcim podnikateľom sa v zmysle tejto časti Obchodných podmienok pre podnikateľov rozumie každá osoba, ktorá nie je spotrebiteľom. Kupujúcim podnikateľom je najmä osoba zapísaná v obchodnom registri; osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia; osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov; fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

1.2. Kupujúci podnikateľ pri zadávaní objednávky uvedie najmä svoje obchodné meno, sídlo (miesto podnikania), IČO, IČ DPH, fakturačné údaje, telefónne číslo, e-mailový kontakt osoby konajúcej v mene podnikateľa.

1.3. Kupujúci podnikateľ berie na vedomie a je si vedomý, že podmienky odstúpenia od zmluvy, záruky a samotný postup pri reklamácii upravený v týchto Obchodných podmienkach pre podnikateľov a pod.sú odlišné ako v Obchodných podmienkach pre spotrebiteľov. 

1.4. Obchodné podmienky pre podnikateľov sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade ak Predávajúci a kupujúci podnikateľ uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky rozdielne od týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov, bude sa ich zmluvný vzťah vykladať v zmysle písomne uzatvorenej kúpnej zmluvy.

 

Článok II.

Uzavretie kúpnej zmluvy

2.1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným potvrdením resp. akceptovaním návrhu na uzatvorenie kúpnej zmluvy kupujúceho Predávajúcim vo forme vyplnenej a odoslanej objednávky s povinnosťou platby na internetovej stránke Predávajúceho (ďalej len "Objednávka").

2.2. Záväzné akceptovanie návrhu vykoná Predávajúci najneskôr v lehote do 2 pracovných dní po odoslaní objednávky kupujúcim. Záväzné akceptovanie návrhu bude vykonané prostredníctvom zaslanej elektronickej pošty o akceptovaní objednávky na emailovú adresu kupujúceho, ktorú zadal pri vypĺňaní objednávky. Predávajúci akceptuje objednávku až po overení dostupnosti tovaru, platných cien a termínu dodania tovaru požadovaného kupujúcim. Záväzné akceptovanie návrhu zaslané elektronickou poštou bude označené ako "Potvrdenie objednávky".

2.3. Elektronická pošta Predávajúceho, zaslaná na emailovú adresu kupujúceho po odoslaní jeho objednávky, označená ako „Oznámenie o prijatí objednávky“, „Prijatie objednávky“, „Návrh na zmenu objednávky“ a pod. nemá účinky záväzného akceptovania návrhu t.j. uzavretia kúpnej zmluvy, ale má len informatívny charakter príp. je novým návrhom Predávajúceho o možnosti uplatnenia zľavy z kúpnej ceny, poskytnutia tovaru inej akosti, inej formy doručenia a pod. V prípade ak Predávajúci pred uzavretím zmluvy t.j. pred zaslaním záväzného akceptovania návrhu zašle kupujúcemu návrh na zmenu objednávky, kúpna zmluva v zmysle tohto návrhu môže byť uzavretá len v prípade, ak kupujúci takto zmenený návrh akceptuje.

2.4. Záväzné akceptovanie návrhu resp. objednávky obsahuje informácie najmä o: špecifikácii tovaru ako predmetu kúpnej zmluvy, cene tovaru a/alebo iných služieb, dodacej lehote tovaru, mieste, kde má byť tovar dodaný, o cene, podmienkach, spôsobe a termíne doručenia tovaru a pod.

2.5. Predaj akciového tovaru sa na internetovej stránke Predávajúceho spravuje okrem týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov aj záväznými podmienkami príslušnej akcie. V prípade, že kupujúci podnikateľ zašle objednávku tovaru v rozpore s podmienkami príslušnej akcie, Predávajúci je oprávnený objednávku kupujúceho neakceptovať resp. stornovať. O stornovaní objednávky bude kupujúci podnikateľ informovaný prostredníctvom e-mailu a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti mu budú finančné prostriedky vrátené v lehote do 14 dní na ním určený účet, pokiaľ sa s Predávajúcim nedohodne inak.

2.6. Kupujúci má právo stornovať záväzne odoslanú objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením Predávajúcim, po záväznom potvrdení objednávky je to možné len v prípade dohody s Predávajúcim. V prípade stornovania potvrdenej objednávky Predávajúcim alebo ak kupujúci podnikateľ nevyzdvihne objednaný tovar, ktorý je predmetom uzavretej kúpnej zmluvy, je kupujúci podnikateľ povinný uhradiť Predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 10,- Eur. Tým nie je dotknuté právo Predávajúceho uplatňovať si u kupujúceho podnikateľa zodpovednosť za škodu, ktorá Predávajúcemu konaním kupujúceho podnikateľa vznikla.

 

Článok III.

Práva a povinnosti predávajúceho

3.1. Predávajúci je povinný najmä:

a) po uzatvorení zmluvy t.j. po záväznom akceptovaní objednávky dodať kupujúcemu podnikateľovi tovar v dohodnutom množstve, kvalite a termíne a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu,

b) zabezpečiť, aby predmetný tovar spĺňal platné právne predpisy SR,

c) doručiť kupujúcemu podnikateľovi (v elektronickej alebo fyzickej podobe) všetky podklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi predpismi (návody v slovenskom jazyku, daňový doklad).

3.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny zo strany kupujúceho podnikateľa za objednaný tovar.

3.3. Pri osobnom odbere tovaru má Predávajúci právo overiť totožnosť kupujúceho podnikateľa alebo osoby poverenej k odberu tovaru, príp. predložením potvrdzujúceho emailu o akceptovaní objednávky a to za účelom jeho identifikácie t.j. či sa tovar skutočne odovzdáva osobe, ktorá uzavrela kúpnu zmluvu.

 

 

Článok IV.

Práva a povinnosti kupujúceho

4.1. Kupujúci podnikateľ je povinný najmä:

a) uhradiť Predávajúcemu dohodnutú kúpnu cenu, vrátane nákladov na doručenie tovaru,

b) prevziať objednaný alebo zaplatený tovar,

c) potvrdiť prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby.

4.2. Kupujúci podnikateľ má právo na doručenie tovaru v množstve, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v záväznom akceptovaní objednávky.

 

Článok V.

Dodacie a platobné podmienky 

5.1. Predávajúci ponúka tovar podľa vystavených vzorov, katalógov, typových listov a vzorkovníkov, umiestnených na internetovej stránke elektronického obchodu Predávajúceho.

5.2. Predávajúci sa zaväzuje dodať tovar, ktorý je predmetom uzavretej zmluvy, v lehote do 10 pracovných dní prostredníctvom prepravcu. V prípade nepredvídateľných okolností (vyššie moc) sa môže dodacia doba predĺžiť. O tom je Predávajúci povinný bezodkladne informovať kupujúceho mailom, alebo prostredníctvom SMS. Cena za doručenie jednej objednávky na dobierku je 8,- eur. Platba platobnou kartou u kuriéra nie je spoplatnená a je možná len pre doručenie do SR.

5.3. Kupujúci podnikateľ je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je uvedené v objednávke kupujúceho podnikateľa, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak kupujúci podnikateľ bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy, tovar neprevezme do 7 pracovných dní po uplynutí lehoty uvedenej v uzavretej kúpnej zmluve, je kupujúci podnikateľ povinný uhradiť Predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 10,- Eur. Tým nie je dotknuté právo Predávajúceho uplatňovať si u kupujúceho podnikateľa zodpovednosť za škodu, ktorá Predávajúcemu konaním kupujúceho podnikateľa vznikla. Po uplynutí 7 pracovných dní odo dňa kedy bol kupujúci podnikateľ povinný tovar prevziať, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a predať tovar tretej osobe.

 5.4. V prípade, ak Predávajúci zabezpečí prepravu tovaru kupujúcemu podnikateľovi na miesto určené v kúpnej zmluve kupujúcim podnikateľom, a kupujúci podnikateľ bol o mieste a čase vopred preukázateľne informovaný, kupujúci podnikateľ je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve a podpísať zápis o doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve je povinná predložiť Predávajúcemu alebo prepravcovi písomné splnomocnenie. Tovar sa považuje za prevzatý:

a) keď kupujúci podnikateľ alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar; alebo

b) keď kupujúci podnikateľ alebo ním určená tretia osoba prevezme tovar, ktorý bol dodaný ako posledný (ak sa tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene); alebo

c) keď kupujúci podnikateľ alebo ním určená tretia osoba prevezme posledný diel alebo kus (ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov).

5.5. Kupujúci podnikateľ je povinný, za prítomnosti prepravcu, skontrolovať tovar a jeho obal, bezprostredne pri jeho dodaní. V prípade, že kupujúci podnikateľ zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia poškodenia tovaru alebo jeho obalu pri jeho prevzatí kupujúcim podnikateľom je ten povinný ihneď pri prevzatí tovaru vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru (škodový zápis), ktorého správnosť potvrdí prepravca.

5.6. Kupujúci podnikateľ je oprávnený v prípade nedodania tovaru Predávajúcim v lehote uvedenej v 5.2. Obchodných podmienok a po poskytnutí primeranej lehoty na opätovné doručenie tovaru, odstúpiť od kúpnej zmluvy a Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu podnikateľovi už zaplatenú kúpnu cenu.

5.7. Kúpnu cenu môže kupujúci uhradiť spôsobom zvoleným v objednávke z z nasledovných možností: Platba v hotovosti, Platba prevodom alebo vkladom na účet Predávajúceho, na dobierku.

5.8. Ak kupujúci podnikateľ neprevezme tovar podľa bodu 5.3. týchto Obchodných podmienok, Predávajúci je oprávnený od kupujúceho podnikateľa požadovať aj poplatok za uskladnenie vo výške 0,50 eur za jeden deň uskladnenia, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Týmto nie je dotknuté právo Predávajúceho žiadať od kupujúceho podnikateľa náhradu škody spôsobenej mu omeškaním s prevzatím tovaru podľa bodu 5.3. týchto Obchodných podmienok. 

5.9. Kupujúci podnikateľ berie na vedomie a súhlasí s tým, že váha, rozmery a ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a iných písomnostiach Predávajúceho udávané výrobcom sa môžu odlišovať od skutočnosti o ± 3% z uvedenej hodnoty.

5.10. Predávajúci nezodpovedá kupujúcemu podnikateľovi za oneskorené dodanie tovaru zavinenú kuriérskou službou (alebo udaním nesprávnej adresy kupujúceho podnikateľa), za prípadné nedodanie tovaru (vinou dodávateľa), za poškodenie zásielky zavinené kuriérskou službou, alebo poštou (v takom prípade je nutné uplatňovať reklamáciu priamo u pracovníka kuriérskej služby, alebo na pošte).

 

Článok VI.

Kúpna cena 

6.1. Kupujúci podnikateľ je povinný zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v kúpnej zmluve, vrátane nákladov na doručenie tovaru (ďalej len "kúpna cena") formou bezhotovostného prevodu alebo vkladom na účet Predávajúceho, hotovostnej platby, dobierkou v mieste dodania tovaru, uvedený v záväznej akceptácii objednávky.

6.2. Ak kupujúci podnikateľ uhradí Predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom alebo vkladom na účet Predávajúceho, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet Predávajúceho.

6.3. Kupujúci podnikateľ je povinný zaplatiť kúpnu cenu za objednaný tovar v lehote podľa uzavretej kúpnej zmluvy, najneskôr však pri dodaní tovaru.

6.4. Poplatky a náklady spojené s montážou a premiestňovaním tovaru nie sú zahrnuté v kúpnej cene tovaru a Predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu podnikateľovi poskytnúť. 

6.5. Akciové ceny sú platné do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom produkte nie je uvedené inak.

 

Článok VII.

Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1. Vlastnícke právo objednaného tovaru, prechádza na kupujúceho podnikateľa úplným zaplatením kúpnej ceny.

7.2. Nebezpečenstvo škody na tovare, ktorý je predmetom uzavretej kúpnej zmluvy, prechádza na kupujúceho podnikateľa úplným zaplatením kúpnej ceny objednaného tovaru.

Článok VIII.

Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

8.1. Predávajúci zodpovedá za chyby alebo vady (ďalej tiež ako „chyby“) tovaru. Kupujúci podnikateľ je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť v autorizovanom servisnom stredisku. Ich zoznam poskytne Predávajúci.

8.2. Na vybavovanie reklamácií kupujúceho podnikateľa sa vzťahujú tieto Obchodné podmienky pre podnikateľov. 

8.3. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim podnikateľom od Predávajúceho prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu Predávajúceho. Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

8.4. Kupujúci podnikateľ má právo uplatniť si u Predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje chyby, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo Predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Predávajúceho.

8.5. Kupujúci podnikateľ je povinný vykonať prehliadku tovaru ihneď po prevzatí tovaru. Pokiaľ tak neurobí, nemôže si úspešne uplatniť nároky z chýb zistených po tejto prehliadke; uplatniť nároky z chýb si môže ak preukáže, že tieto chyby mal tovar už v čase prevzatia tovaru. V takom prípade mu bude tovar vymenený.

8.6. Počas záručnej doby má kupujúci podnikateľ právo podať reklamačný formulár, avšak až po alebo súčasne pri doručení reklamovaného tovaru vrátane

a) jeho príslušenstva,

b) dokumentácie, návodu a ďalších dokladov, ktoré boli potrebné na prevzatie a na užívanie tovaru,

c) záručným listom, ak bol dodaný výrobcom a

d) dokladom o zaplatení tovaru, ktorý je predmetom zmluvy,

a to v autorizovanom servisnom stredisku v sídle spoločnosti.

8.7. V prípade, že nie je možné uplatniť reklamáciu v autorizovanom servisnom stredisku, kupujúci podnikateľ si ju uplatní priamo na prevádzke u Predávajúceho. Reklamácie vybavuje Predávajúci v pracovných dňoch a to písomne na základe doručeného reklamačného formuláru v prevádzke Predávajúceho. V takomto prípade doručí kupujúci podnikateľ spolu so správne vyplnením a podpísaným reklamačným formulárom aj tovar vrátane príslušenstva podľa bodu 8.6. týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov. Kupujúci podnikateľ je povinný v reklamačnom formulári presne označiť druh a rozsah chýb tovaru. Náklady na prepravu reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho podnikateľa k Predávajúcemu hradí kupujúci podnikateľ. Poštovné a iné poplatky sa v rámci reklamačného konania nevracajú. Predávajúci odporúča kupujúcemu podnikateľovi zásielku s reklamovaným tovarom poistiť. Tovar zaslaný na dobierku Predávajúci nepreberá. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo k jeho poškodeniu.

8.8. Kupujúci podnikateľ je povinný reklamovať chyby alebo vady tovaru u Predávajúceho bez zbytočného odkladu. Na vybavenie reklamácie kupujúceho podnikateľa sa nevzťahuje 30 dňová lehota v zmysle zákona o ochrane spotrebiteľa. Lehota na vybavenie reklamácie pre kupujúcich podnikateľov je 60 dní.

8.9. Kupujúci podnikateľ nemá právo uplatniť záruku na chyby, o ktorých bol Predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

8.10. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia chyby alebo vady vymeniť chybnú vec za bezchybnú, ak to kupujúcemu podnikateľovi nespôsobí závažné ťažkosti.

8.11. Nárok na uplatnenie záruky predmetu kúpnej zmluvy kupujúcemu podnikateľovi zaniká:

a) ak nebol predložený tovar vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu a ďalších dokladov, ktoré boli potrebné na prevzatie a na užívanie tovaru, záručného listu, ak bol dodaný výrobcom a dokladu o zaplatení tovaru, ktorý je predmetom zmluvy,

b) neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,

c) uplynutím záručnej doby tovaru,

d) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim podnikateľom,

e) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu na používanie tovaru,

f) neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

g) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,

h) poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,

i) poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,

j) neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,

k) zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby,

l) bežným opotrebením tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru.

Vyššie uvedené body nemusia byť splnené súčasne; nárok na uplatnenie záruky predmetu kúpnej zmluvy kupujúcemu podnikateľovi zaniká pri naplnení čo i len jedného bodu.

8.12. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

a) odovzdaním opraveného tovaru,

b) výmenou tovaru,

c) vrátením kúpnej ceny tovaru,

d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,

e) písomnou výzvou na prevzatie Predávajúcim určeného plnenia,

f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, avšak iba na tento nový tovar. 

8.13. Záručná doba je 12 mesiacov, pokiaľ nie je kupujúci podnikateľ pre konkrétne prípady oboznámený s inou záručnou dobou. Záručná doba sa riadi záručnými podmienkami výrobcu v súlade s príslušnými podmienkami podľa Obchodného zákonníka (§ 429 a nasl.). Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej kupujúci podnikateľ nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

8.14. Reklamačné konanie tovaru začína dňom, kedy sú splnené všetky podmienky podľa bodu 8.6. týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov súčasne, vrátane doručenia správne vyplneného a podpísaného reklamačného formulára kupujúcim podnikateľom 

8.15. Ak ide o chybu, na ktorú sa vzťahuje záruka, ktorú je možné odstrániť, bude tovar opravený. Pokiaľ nie je oprava možná a povaha chyby nebráni obvyklému užívaniu, môže sa Predávajúci s kupujúcim podnikateľom dohodnúť na primeranej zľave z ceny tovaru. V prípade zľavy nie je možné neskôr túto chybu reklamovať.

8.16. Ak je dodaním tovaru s vadami porušená zmluva podstatným spôsobom podľa § 345 ods. 2 Obchodného zákonníka, môže kupujúci podnikateľ:

a) požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,

b) požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,

c) požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo

d) odstúpiť od zmluvy.

8.17. Voľba medzi nárokmi uvedenými v bode 8.16. týchto Obchodných podmienok pre podnikateľov kupujúcemu podnikateľovi patrí, len ak ju oznámi Predávajúcemu vo včas zaslanom oznámení vád alebo bez zbytočného odkladu po tomto oznámení. Uplatnený nárok nemôže kupujúci podnikateľ meniť bez súhlasu Predávajúceho. Ak sa však ukáže, že vady tovaru sú neopraviteľné alebo že s ich opravou by boli spojené neprimerané náklady, môže kupujúci podnikateľ požadovať dodanie náhradného tovaru, ak o to Predávajúceho požiada bez zbytočného odkladu po tom, čo mu Predávajúci oznámil túto skutočnosť. Ak Predávajúci neodstráni vady tovaru v primeranej dodatočnej lehote alebo ak oznámi pred jej uplynutím, že vady neodstráni, môže kupujúci podnikateľ odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z k

(Model) Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti

...

se sídlem ...
identifikační číslo: ...
zapsané v obchodním rejstříku vedeném , oddíl , vložka

pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky") obchodní společnosti , se sídlem , identifikační číslo: , zapsané v obchodním rejstříku vedeném , oddíl , vložka (dále jen „prodávající") upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník") vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva") uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující") prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese (dále jen „webová stránka"), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu").
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

2. UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet"). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

3. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
3.4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží" kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka").
3.5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „". Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího").
3.6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.8. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
v hotovosti v provozovně prodávajícího na adrese ;
v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. , vedený u společnosti (dále jen „účet prodávajícího");
bezhotovostně prostřednictvím platebního systému ;
bezhotovostně platební kartou;
prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou.
4.2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do dnů od uzavření kupní smlouvy.
4.5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY

5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího .
5.3. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.4. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
5.5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.6. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.7. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ

6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
6.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
7.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
7.2.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.2.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.2.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
7.5. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
7.6. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

8.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy . Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
8.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

9.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
9.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a (dále společně vše jen jako „osobní údaje").
9.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
9.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
9.5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
9.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
9.7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
9.8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel (čl. 9.5) provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
9.8.1. požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,
9.8.2. požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
9.9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.

10. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

10.1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.
10.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
11. DORUČOVÁNÍ
11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.
12. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
12.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
12.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.
12.5. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování , adresa elektronické pošty , telefon .

V ... dne ... ​

Asociace pro elektronickou komerci (www.apek.cz)

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Produkt bol vložený do košíku
Pokračovať v nákupe Objednať